Høringssvar

Høringssvar: Cyber- og informationssikkerhedsstrategi for energisektorerne 2022-2025

I vores høringssvar peges på behovet for at myndighederne forholder sig til, hvilket sikkerhedsniveau og hvilken robusthed energisektorerne skal opretholde og stile efter, idet forskellige niveauer af sikkerhed og robusthed er forbundet med forskellige omkostningsniveauer.

Green Power Denmark har afgivet høringssvar på Energistyrelsens udkast til ny cyber- og informationssikkerhedsstrategi for energisektorerne gældende for perioden 2022-2025. I vores høringssvar peger vi bl.a. på vigtigheden af, at Energistyrelsen også fremadrettet inddrager branchen for at sikre ejerskab til strategien og dens initiativer samt for at sikre, at initiativerne understøtter og er værdiskabende for branchen.

I vores høringssvar peges tillige på behovet for at myndighederne forholder sig til, hvilket sikkerhedsniveau og hvilken robusthed energisektorerne skal opretholde og stile efter, idet forskellige niveauer af sikkerhed og robusthed er forbundet med forskellige omkostningsniveauer.

Særligt gældende for elnetselskaberne finder vi det vigtigt, at Energistyrelsen sikrer, at netselskaberne kan foretage de nødvendige investeringer inden for cyber- og informationssikkerhed, og at selskaberne kan få dækket deres omkostninger hertil.

Nyheder direkte i din indbakke?

Peter Kjær Hansen

Afdelingschef, Netanalyser og Asset Management